irenemeijer.reismee.nl

De afgelopen maanden! :)

De laaste blog was in februari dus het is zo'n beetje wel weer tijd voor de volgende! :)

En er is veel gebeurd hier in het hoge noorden, gelukkig hebben ook wij nu de heerlijk warme lente dagen en is de sneeuw toch echt weer verdwenen, de laatste sneeuwbui was toch nog begin april dus de winter heeft nog even goed volgehouden!

De afgelopen maanden is Aurora enorm gegroeid en een grote meid van 1 jaar geworden die inmiddels wel weet wat ze wel en niet wil, vooral hetniet! Het dramatisch op de grond laten vallen en er aardig wat bij huilen en schreeuwen is nu dan toch echt begonnen als er iets niet helemaal gaat zoals ze wil... maar over het algemeen is heel knuffelig, lief en super vrolijk!

Smile

Ook is het lopen eindelijk daar, er moet nog wat gewerkt worden aan de balans hier en daar maar het gaat super goed! En wandeld ze lekker door het huis met haar beer en natuurlijk de katten achterna rennen is een populair spelletje, helaas vinden de katten dit dan weer niet zo leuk. Ook zijn we druk bezig met het praten, Hanne spreekt Noors en ik spreek Nederlands met Aurora, in de hoop dat ze zo ook wat Nederlands leert, hier is het liedje "klap eens in je handjes" dan ook groot favoriet! En iedereen die ze tegenkomt wordt gedag gezegd met het woordje "Hei", zowel in huis als buitenshuis, super grappig!

Smile

Inmiddels hebben Hanne en ik ook een toekomstplan voor Aurora, zo zal ze over een paar jaar met prins George van Engeland trouwen en prachtige kindjes krijgen, dus dat staat bij deze alvast zwart op wit!

De afgelopen maanden heb ik ook veel bezoekers uit Nederland gehad. Zo kwamen eind februari Ernst en Evy langs en met mijn verjaardag waren Rick en Marloes hier voor een weekend. Afgelopen weekend zijn de ouders hier voor een weekend geweest. Leuk om ze te laten zien hoe mijn leven hier eruit ziet en dat ze Hanne en Aurora hebben ontmoet! Helaas was het afgelopen weekend op zaterdag een erg grijze natte dag maar het was een leuk weekend!

Maandag hebben wij hier ook een klein beetje koningsdag gevierd, ik had tompouce gemaakt en we hebben via internet de hele Koningsdag terug gekeken, super leuk om dit aan Hanne te laten zien. Toch moet ik zeggen dat ik het grote feest wel gemist heb... Maar dan moet volgend jaar maar dubbel gevierd worden, ik denk dat dat wel goed gaat komen! 17 mei is het hier de nationale feestdag, dus ik ben erg benieuwd hoe dat zal zijn!

Pasen heb ik dit jaar met Cosima en Laura in Kristiansand gevierd, we hebben niet zo heel veel gedaan, lekker gegeten en gezellige dagen gehad! 10 April zijn we met de au pair organisatie naar een hut geweest. Deze hut was 3 uur het bos in lopen met een backpack, een kleine tegenvaller was dat we met onze knieeen in de sneeuw stonden, best lastig lopen opzich... Hier hadden we niet op gerekend maar het was toch ook wel erg grappig, vooral voor degene die gewone simple sportschoentjes aan hadden..

Aankomende maand is ook weer helemaal volgeboekt. Zo ga ik dit weekend met Daniela naar Trondheim. Dan hebben we 17 mei groot feest hier in Noorwegen en het weekend daarna ga ik met Cosima en Laura de berg Trolltunga beklimmen. Allemaal leuke dingen om naar uit te kijken!

Smile

Mijn Noorse les heb ik inmiddels ook afgerond en het wachten is op het diploma, die hopelijk deze week komt, of niet, helaas is de Noorse les erg tegengevallen en zijn Hanne en ik er toch wel achter gekomen dat deze niet zoveel opgeleverd heeft. Als wij kijken naar de andere meiden die dagelijks of meerdere keren per week les hadden. Waarschijnlijk kwam dit doordat zij in een groep zaten met mensen die hier echt kwamen wonen en werken en ik hier in een groep zat met alleen au pairs, toch jammer maar we proberen er toch zelf ook zoveel mogelijk mee bezig te zijn.

Ook komt de tijd van afscheid nemen dichterbij, zo gaan Laura en Daniela al eind mei/ begin juni terug naar huis en komt het einde van het jaar zo langzaam aan dichtbij, wat aan de ene kant ook wel weer een prettige idee is maar aan de andere kant toch ook minder leuk... Dus nog volop genieten hier van de lieve mensen en de mooie omgeving!

Smile

Vi sees, ha det bra!

Irene

Reacties

Reacties

Marloes Meijer

Leuk om weer een aantal dingen te lezen. Ik kijk ernaar uit dat je weer hier bent, maar geniet nog even van je laatste maandjes daar :D.

-XXX-

Oma en Opa Meijer

Je verhaal de laatste maanden met Aurora en mamma
Hanne en je aupirvriendinnen gelezen en weten zeker
dat je een hele mooie tijd mee maakt om nooit meer te
vergeten Irene oma en opa wensen jou nog een heie
mooie tijd en veel plezier met je medebewooners

Janneke

Nog niet bezig zijn met afscheid nemen hoor! Dat is verkeerde energie. Er gewoon volop voor gaan, maar dat doe je ook wel denk ik. Wij hebben hier ook af en toe een lente zonnetjes. Net als je eraan begint te wennen komt er weer een koude dag.
Leuk om Aurora zo op te zien groeien, een mooie ervaring. En dat Noors..jammer dat de school wat tegenvalt. Maar het beste kun je het leren in de praktijk denk ik. Dus op pad!
Heel veel plezier.

Hartelijke groetjes van Janneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active