irenemeijer.reismee.nl

God Jul!

Nou daar is tie weer even een berichtje vanuit het koude Noorwegen!

Inmiddels zitten we al vanaf begin november in de kerstsfeer. Lampjes in de vensterbank, kerstversiering in de planten en bijna in elke hoek zit wel een Nissen (Noorse helper van de kerstman). Want dit jaar is Aurora's eerste kerst dus dat wordt dan ook goed gevierd! De afgelopen weken hebben we ons ook weer goed vermaakt en veel leuke dingen gedaan. En een leuk nieuwtje! Aurora heeft het kruipen helemaal ontdekt en is nu overal en nergens in het huis! Vooral het op avontuur gaan naar de kat of het overheerlijke kattenvoer is favoriet!

De dagen worden korter en kouder...Om 15:00 is het hier donker en de volgende ochtend rond 10:00 wordt het ongeveer licht. Dus in de tussentijd ben ik dan ook veel aan de wandel met Aurora om toch nog een beetje frisse lucht te krijgen. De afgelopen week was het lekker koud en was daar dan ook eindelijk de sneeuw! Waar we zo naar uitkeken! Dus de slee zag eindelijk weer het daglicht en we hebben heerlijk gewandeld! Dit weekend heb ik nog even op de ski gestaan om alvast de cross country een beetje onder de knie te krijgen, gelukkig is het aardig hetzelfde als schaatsen dus zijn al die jaren toch nog ergens goed voor! En om maar in de schaatssfeer te blijven, we zijn naar Hamar geweest! Ik om te schaatsen en Hanne mee om te kijken. Maar helaas komen wij na anderhalf uur rijden aan bij het "Vikingskipet" blijkt het niet open te zijn voor publiek. Er waren jeugdwedstrijden ijshockey, gelukkig was de vrouw zo aardig om ons gratis kaartjes te geven zodat we toch naar binnen konden, leuk om te zien! Daarna zijn we nog even het bruisende Hamar in geweest, maar daar was helaas niks te beleven...

Woensdag begon dan de echte kerst voor ons, Lars had ons uitgenodigd voor een typisch noors kerstdiner. Julemat "Pinnekjøtt" schapenribben met aardappelen. Lekkere maaltijd maar wel een beetje aan de droge kant. Vrijdag was het natuurlijk Sinterklaas, ook dat werd hier gevierd. Eline, nichtje van Hanne was hier het weekend, en samen hebben we Sinterklaas gevierd! Na dat we onze schoen gezet hadden, hebben we ook weer een heerlijk typisch noors kerstdiner gehad. Julemat "Ribbe" varkensribbe met aardappelen en zuurkool. Was ook weer een heerlijk diner! En de volgende ochtend was Sinterklaas ook nog is langs geweest, helemaal leuk!

Zaterdag hebben Hanne en ik een mooie kerstboom uitgezocht en hebben deze mooi opgetogen! Daarna zijn we weer lekker de sneeuw in gegaan met een prachtige zon erbij! Zondag hadden we ook weer een Julelunsj! Het hele huis was vol met vrienden van Hanne, gezellige drukte! Iedereen bakte een cake of koekjes en daarna hadden we een heerlijke lunch! Drukke maar gezellige dag!

Nu de rust weder is gekeerd voelt het bijna of kerst al achter de rug is! Vanavond rijden we naar Kristiansand om daar het weekend door te brengen, vrijdag kerstdiner bij de ouders van Lars en het weekend op stap met een van de andere au pairs in Kristiansand! Boel gezelligheid!! :)

God Jul!

oma en opa

irene je vierde verslag weer met veel animo gelezen en dat je ondanks de dagen met weinig zonlicht het nog steeds goed toeven is in N.Wij hier leven ook met korte
dagen en met natte en droge perioden.daarom hebben we de kerstboom weer staan voor de gezelligheid We weten dat je morgen naar Dronten komt hopen dat je een goede reis hebt dus tot ziens oma en opa