irenemeijer.reismee.nl

4e maand Noorwegen

Nou daar is tie weer, een verhaaltje! Werd nu toch wel weer is tijd jullie wat te vertellen... :)

Maand nummer vier alweer, gaat super hard! Maar dat is een goed teken, want ik heb het dan ook enorm naar mijn zin in het koude Noorwegen! Helaas is de echte winter nog niet aangebroken. We hebben al wel wat sneeuwvlokjes naar benenden zien fladderen maar helaas is het nog geen dik pak geworden.. Toch is het veel regen en worden de dagen wel erg vroeg donker, 16:00 is het hier al goed donker en wordt het pad van de bus naar huis steeds wat griezeliger zo zonder licht. Maar gelukkig heb ik tot nu toe nog geen aanvaring gehad met een eland dus ik hoop dat ook graag zo te houden. Toch zou het wel leuk zijn om ze van een afstandje te zien, maar helaas ze houden zich nog even verstopt.

Inmiddels ben ik toch ook alweer 6 dagen in Nederland geweest, natuurlijk voor het jaarlijkse familieweekend 'De Kwartjesberg'. En ik had het zeker niet willen missen! Maar ik zal hier verder niet op ingaan want sommigen van jullie die dit lezen waren hier ook bij aanwezig,, ;)

Na de 6 gezellige dagen is het toch ook wel weer leuk en fijn om weer terug in Noorwegen te zijn. Toch wel een beetje saai zo zonder Aurora,, de big smile als ik s' ochtends beneden kom of het gebabbel en gegil de hele dag door. Wat het juist zo gezellig maakt in huis! Het was dan ook wel even gek toen ze mij weer zag, maar gelukkig was daar al gauw weer een lach!

De afgelopen twee weken heb ik me ook weer prima vermaakt! Drankje in Oslo gedronken met een meisje van het multisport weekend en gisteren gezellig een dagje met Daniela, ander au pair, op stap. Zo hebben we het Oslo museum bekeken en rondje door het Vigelandspark gelopen. Ook zijn we bij een kleine foodmarkt geweest. Heerlijke Noorse vis geproefd en verschillende soorten Noorse kaas, waar ik niet echt de grootste fan van ben die gekke Noorse kaas hiero :) En s' avonds naar de bioscoop geweest waar we de film Love Rosie gekeken hebben, zeker een aanrader!!

Ook zijn we vrijdag bij het kinderdagverblijf wezen kijken waar Aurora waarschijnlijk in Februari naar toe gaat. 15 minuten lopen vanaf ons huis naar het kinderdagverblijf. Het is een outdoor kinderdagverblijf dus ze hebben dan ook een prachtig stuk Noors bos op hun terrein, dit is dan ook zeker een pluspunt voor het kinderdagverblijf. Zo op het eerste oog zag het er niet veel anders uit dan bij ons in Nederland, toch blijken er wel degelijk verschillen te zijn. Dit ga ik dan ook zelf onderzoeken, want ik mag bij hun komen werken, soort stage lopen om wat ervaring op te doen en met eigen ogen zien hoe het kinderdagverblijf hier in Noorwegen werkt. Als Aurora naar het kinderdagverblijf gaat, zal ik de uren dat ze daar is meedraaien in het team, enorm veel zin in! Het is ook wel lekker om dan weer echt wat te doen en wat meer onder de mensen te zijn. Want nu bestaan mijn dagen vaak uit veel wandelen en thuis wat aanrommelen, wat super gezellig is met Aurora maar het is toch ook wel lekker om even wat meer bezig te zijn. Het grappige was dat er ook een Nederlandse vrouw werkte en om het nog wat gekker te maken.. Ze komt uit Zwolle en haar man heeft in Dronten gewoond, nu wonen ze inmiddels al 8 jaar in Noorwegen. Dit was een gekke maar erg leuke ontmoeting. Vooral het Nederlands praten met elkaar was voor ons beiden erg gek :)

Ook heb ik gisteren verf en papier gekocht, dus morgen verven met Aurora. Hoop dat ze het leuk vind maar daar ga ik wel vanuit! Ze is volgende week alweer 8 maanden en ze wordt nu dan ook al echt een drukke dame dus het zal haar zeker goed doen om wat nieuws te ondernemen.

Nog 1 weekje in Oslo en dan gaan we weer voor 2 weekjes naar Kristiansand, waar ik toch ook wel weer naar uitkijk om daar de 2 andere au pairs weer te ontmoeten! :)

Het gezellige aan Oslo.. De kerstsfeer wordt al opgebouwd, van lampjes tot kerstversiering het wordt een gezellige boel hier, nou hopen dat de sneeuw nog voor de kerst komt... wij wachten erop! :)

Groetjess Irene :)

Reacties

Reacties

Janneke

Wat gaaf Irene! Dat je mee gaat werken in de opvang. Errug goed voor je CV! Enne, ik zou met kwasten o.i.d. gaan verven. Ik vind het een beetje zielig wanneer je dat met Aurora doet :-)

Liefs Janneke

Oma te Velde

Hartstikke mooi verhaal!

Groetjes Oma :)

Oma en Opa M

Irene je 4de verhaal Noorwegen en het is een mooi verhaal voor ons is het duidelijk dat je met veel plezier in het grote Noorwegen bent met Hanne en Aurora plus de kennissenkring die steeds groter wordt.Omaheeft je gratulerer kaart gekregen bedankt en een kus van je Oma en Opa

Carla

Hallo Irene,
Wat gaat de tijd snel, alweer 4 maanden..maar zoals ik lees gaat het super met je, en wat gaaf dat je gaat werken op het kinderdagverblijf waar die kleine meid ook heen gaat, van de week heb ik het nog over je gehad bij ons op het werk en je krijgt van iedereen de groetjes.
Bij ons heerst er nu ook kerstsfeer, maar dat zal er anders uitzien als bij jouw.
Ik blijf je volgen en kijk uit naar je volgende verhaal, groetjes en tot de volgende keer

Ilona Rozeboom

Hey Irene!

Wat een leuke verhalen allemaal, al veel gedaan in het mooie Noorwegen! Ook mooie foto's! Ik hoop voor jou dat het gauw gaat sneeuwen! Ik heb voor de eerste keer mijn ruiten moeten krabben...bahhh! Maar hier vooral veel bladeren op de grond, van mij mag het ook wel gaan sneeuwen! Altijd zo'n mooi gezicht, maar vast niet zo mooi als bij jou! Wel gaaf dat je op het kinderdagverblijf van Aurora mag komen werken!!! Nog ff wachten tot het zo ver is! Ik zal proberen om je iets vaker te volgen...ik wacht je verhalen af! Groetjes Ilona

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active