irenemeijer.reismee.nl

Winterjas...

Weer even een berichtje uit het iets wat koude Noorwegen! De herfst begint nu dan toch echt aan te breken hier,, Helaas is het niet zo lekker warm als bij jullie daar. Maar zoals de meeste van jullie weten ben ik meer van het koude weer dus ik vind het allemaal wel lekker! :) Maarja wat is nou kou? S' ochtends, s' avonds en s' nachts is het 5 graden. En rond de middag loopt de temperatuur op naar rond de 15, meestal wel met een lekker zonnetje erbij. Dus mooi weer om lekker met Aurora te wandelen! En dat wordt steeds leuker want meest van de tijd is ze nu wakker en wil ze alles in de gaten houden haha, dus daarom hebben we de wagen omgetoverd naar een buggy zodat ze goed rechtop kan zitten en iedereen kan zien!

Aurora is enorm aan het groeien, super leuk om te zien! Ze kan nu zelfstandig zitten en er komt zelfs een tandje door! Ook heeft ze nu ontdekt dat gillen en harde geluiden maken met je stem toch ook wel heel leuk is, dus dit horen wij de hele dag door. Maar dat is alleen maar gezellig en we worden er super vrolijk van. We hebben dan ook veel lol met zijn drieeen!

De weken zijn allemaal erg verschillend en de ene week ben ik veel met Aurora en de andere week heb ik wat meer vrije tijd. In mijn vrije tijd probeer ik er dan ook altijd even uit te gaan en wat van Oslo te zien, want de afgelopen weken zijn we in Oslo gebleven. Dit kwam ook omdat we afgelopen weekend een grote party hadden voor Aurora! Het was een soort doopfeest maar omdat Aurora niet gedoopt is was het een naamparty! Wel had Hanne de traditonele jurk van haar oma voor Aurora, maar deze hebben we alleen aan gehad met het foto moment, in verband met poepgevaar...Het was een typisch noors feest. En dan speciaal met de taart. Bijna iedereen neemt een zelfgebakken taart mee en deze worden allemaal geproefd. Natuurlijk was er nog wat over dus bij het ontbijt werd er nog wat van gegeten,, eigenlijk hebben we de hele week er nog van gegeten haha! Het was een druk maar erg gezellig weekend! De familie van Lars bleef van vrijdag tot zondag slapen en het nichtje van Hanne bleef ook slapen van donderdag tot zondag. Dit was erg gezellig want Eline is 23 jaar dus we zijn van dezelfde leeftijd, erg prettig om met een leeftijdgenoot op te trekken. Helaas heb ik verder nog niet zoveel contacten met andere leeftijdgenoten. In Kristiansand is cosima, duitse au pair, met haar kan ik goed opschieten en we ondernemen vaak dingen in de weekenden. Zo ben ik ook een weekend alleen naar Kristiansand geweest en heb ik samen met cosima een roadtrip gemaakt met de auto, door de noorse natuur en de byglandsfjord, prachtig! Helaas geen foto's want het regende de hele dag. Maar het was erg gezellig! :)

Ook ben ik begonnen met mijn Noorse lessen, ik hoopte hier wat andere au pairs te ontmoeten maar dat liep wat anders. Er waren 5 au pairs van de filipijnen en 7 au pairs van duitsland en ik. Ze vormden twee groepjes met elkaar en spraken in hun taal dus dat was wat lastig om er tussen te komen. Ik heb nog geprobeerd wat contact te krijgen met de duitse meisjes maar die lieten mij overal een beetje buiten, samen met een andere meisje. Op een of andere manier waren ze erg close met elkaar, jammer. Maar ik heb afgesproken met het andere meisje, een van de duitse meisjes, en morgen gaan we met nog twee andere au pairs Oslo in. Denk dat het wel gezellig word! Ook heb ik me aangemeld voor een cursus klimmen, indoor en outdoor, hier hoop ik wat echte Noren te ontmoeten! Hanne heeft klimmen gedaan voor Aurora dus ik kan haar spullen gebruiken, super fijn! Verder staan er nog wat leuke sociale weekenden gepland. 4/5 Oktober met de atlantis organisatie en 12 andere au pairs een weekendje bergen! En 10/11/12 oktober een weekendje in een cabin in de noorse natuur met een studententrip! Ik hoop hier wat meer sociale contacten te ontmoeten, maar dat komt wel goedd!

Verder ben ik naar de holmenkollen ski jump in Olso geweest. Dit is de hoogste ski jump van Noorwegen en je hebt een prachtig uitzicht over heel Oslo en over de Oslofjord. Helaas was het wat mistig dus kon het niet heel goed zien maar ga zeker nog een keer terug! Ook ben ik wat research aan het doen voor hiking tochten en dan natuurlijk door de fjords, helaas is het hier nu niet de tijd van het jaar voor dus moet nog even wachten tot het voorjaar, eerst de winter! En daar heb ik super veel zin in, laat die sneeuw maar komen!!

Ook had ik gister leuke post! Wat er lag in kaartje uit Dronten in de bus. En wel met de hartelijk groeten van Opa & Oma, super leuk! Hij heeft een mooi plekje gekregen! Snel maar even skype, mis iedereen toch wel een beetje. Maar ik heb een hele leuke en lieve familie erbij!

Ha det bra! xxx

Reacties

Reacties

sandra

Leuk om het weer ff te lezen! Succes met je lessen!
Veel plezier! X

Gerrit en Martje

Hallo Irene
Leuk weer iets van je te mogen horen. We keken al weer uit naar je volgend Blog. Heel knap van je dat je probeert om sociale contacten te krijgen. Jammer dat het dan niet goed lukt met de au pairs waar je ook Noorse les mee krijgt. Ze weten niet wat voor leuke meid (feestbeest) ze laten schieten. Blijf volhouden het komt vast goed. Wel heel fijn dat je het met Hanne en Aurora het leuk hebt. Hier is hier inderdaad het nog heerlijk weer maar de herfst heeft al wel zijn intrede gedaan. Het is iedere ochtend donker van de mist en er zijn hele grote spinnen die veel draden weten te spannen. De temperatuur naar ook hier binnenkort beneden gaan. Dus ook onze winterjas hangt weer in het zicht. Wij hopen over een week nog een paar (5) zomerse dagen te hebben in de stad Rome, voordat we de winterschuit ingaan. Hou je taai daar en groet die aardige familie maar van ons.

Janneke

Hé Irene,
Als niet-facebooker (jaha ze bestaan nog) kijk ik uit naar je blog. Wat ben je lekker actief zeg! Hup erop uit. En zien die andere au pairs jou niet zitten..pech! Ze weten inderdaad niet wat ze missen. Misschien is het nu wel eens eventjes lastig dat je alleen bent maar des te rijker ben je straks aan ervaring en contacten.
Hier heeft iedereen de draad weer opgepakt. Amadeo een volle week naar stage en Nadia naar school. Zelf heb ik net een weekendje Domburg achter de rug met Lianne. Herinneringen ophalen van 40 jaar vriendschap in een omgeving waar we beiden gek op zijn. Zelfs nog gezwommen in de zee. Het waren de laatste warme dagen. Nu gaan we de herfst in. Vind ik ook altijd een mooie tijd.
Ik begrijp dat tijdens die studententrip de kans aanwezig is om die leuke skileraar te ontmoeten.....
Ik wacht in spanning af!

Heel veel plezier!

Toedeloe!
Janneke

Oma en Opa van de Steven

Hoi Irene
We hebben je winterjas al enkele keren met veel plezier gelezen en vinden het mooi dat je het naar je zin je hebt er zomaar een fam.bij gekregen dat is fijn.Het moet nu nog even gaan klikken met de duitse en Filippijnen dat zal wel goed komen Oma heeft een hele lekkere appeltaart
gebakken komen morgen de famlies hem opeten daar hebben ze ons al op voorbereid .
Oom Geert is er dan bij want is naar Griekenland komt
maandag terug. Tante Fenna is een weekend met zen
allen dit weekend naar de Ardennen
Oma heeft buienradar gezien en zegt Irene krijgt heel
veel regen.Irene we gaan nu weer uitkijken naar de
volgende winterjas of wordt het een muts of hoed
Verder heel veel plezier en het gaat je verder goed.
Oma en Opa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active